Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna SzukajSzukaj UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki RejestracjaRejestracja ZalogujZaloguj Chat

( Lista uczestników projektu Colobot Gold || Aktualne info o Colobot Gold || Nowe forum || Nowe forum - mirror dla pajączków )


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: adiblol
17-09-2012, 00:02
Fabuła
Autor Wiadomość
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 19-06-2012, 12:05   

Mrocza napisał/a:
Reasumując "alien insects" to sonda von Neumanna w wariancie berserk wysłana przez jakąś nieznaną cywilizację typu I lub II na skali Kardaszewa. A my musimy się z tym problemem uporać.

Dokładnie o tym wczoraj przed snem myślałem :) ! Po skończonej robocie zoptymalizuję to do swojej wcześniejszej pracy.

Zgadzam się z tym, by zostawić bez wyjaśnienia podobieństwo Obcych do insektów. Tylko podstawowe informacje z badań Ludzkości na temat działania ich organizmów i ich genezy.

Jak dobrze pójdzie, to powstanie materiał godny pierwszorzędnego filmu S-F. Nadchodzący "Prometheus" Ridleya Scotta niech się schowa http://www.filmweb.pl/film/Prometeusz-2012-523230 .
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
patrolez 
PWr


Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-06-2012, 13:09   

A dalej muszą być mrówki?
http://m.wyborcza.pl/wybo...7,10106647.html
http://www.forum.biolog.p...mowa-vt8282.htm
_________________
Wszystko jest obiektem.
 
     
Madman07


Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 19-06-2012, 22:03   

To wcale nie musi być cywilizacja I lub II stopnia. Może być nawet poniżej 1 np 0.1. Źródło - trylogia Żołnieże Kosmosu. Robale, które tam były tez zajmowały liczne planet i się przemieszczały między nimi (ba, nawet niszczyły statki kosmiczne) a nie były inteligentne za bardzo.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-06-2012, 06:57   

Wcale nie trzeba podawać co to za cywilizacja. Można przecież zostawić wiele niewiadomych. :-D
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 21
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 20-06-2012, 07:47   

Tak, właśnie. Najciekawsze uniwersa to takie, w których mało rzeczy jest pokazanych dosłownie jak na tacy. Niech dużo faktów pozostaje niewytłumaczonych, możliwe do różnego interpretowania zakończenie... To działa na wyobraźnię, gracz zaczyna sobie gdybać "dlaczego tak?", "co to znaczy?", "jak to się rzeczywiście skończyło?", "skąd się to wzięło?" itd. Idąc dalej łańcuszkiem - gra pozostaje w pamięci, gracz chce odkryć wszystkie je tajemnice, przechodzi znowu, kombinuje, jak mu się znudzi, to po jakimś czasie wraca znów.

Chwileczkę... Czy właśnie na tym nie polega magia Colobota, dzięki czemu tutaj jesteśmy? Zwróćcie uwagę, że praktycznie każdy grał za młodu, a potem wrócił i się tym zainteresował... Po prostu działał na wyobraźnię, do dzisiaj pamiętam jak bałem się mrówek i nie mogłem przejść drugiej misji na tropice bez kodów. Potem się dojrzewa i chce się spróbować znowu. Myślę, że na tym to polega.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-06-2012, 08:33   

Nom. Powoli zbliżamy się do genialnej fabuły nowego Colobota.

Ale jeżeli wprowadzimy coś takiego to już nie będzie Colobot GOLD tylko raczej Colobot 2.

W goldzie bym jednakowoż fabuły jeszcze nie zmieniał. Nie stawiajmy sobie zbyt ambitnych celów. Lepsze będą małe kroczki.
Ja rozumiem to tylko tak, że GOLD ma być odświeżonym Colobotem, zoptymalizowanym, takim który zadziała na każdym kompie. Nie zawierającym tylu bugów. Z edytorem map. Po prostu usprawnionym.
I jak już będziemy mieć taką w pełni grywalną wersję to dodamy multiplayer (CMP). Można też dodać go odrazu do golda.

Jeżeli taki Colobot osiągnie jako taki sukces (ktoś będzie chciał w niego grać) to wtedy będzie można wziąć się za Colobot 2 / Colonization z zupełnie nową fabułą, lepszą grafiką, Rozbudowanym multiplayerem (Może jakaś kampania co-op) itd.

Troszeczkę offtopic, ale...
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 20-06-2012, 12:09   

Madman07 napisał/a:
Żołnieże Kosmosu

"Starship Troopers"!? Ty też to oglądałeś :) ? Chciałem kiedyś napisać recenzję dla naszego forum o tej serii, zwłaszcza o części pierwszej Paula Verhoevena - pełnej pastiszu i politycznych podtekstów, okraszonej świetnymi, jak na rok 1997, efektami specjalnymi. To uniwersum wiąże się dość mocno z naszym CoLoBoT'em, zwłaszcza pod względem ogromnych Robaków, jako Życia pozaziemskiego. Moim zdaniem są one nawet ciekawsze z wyglądu niż nasze AlienInsects. Można by wcisnąć w naszego nowego CoLoBoT'a EasterEgg'ową potyczkę z jednym z takich stworów :) . Na razie zamknę to mem'owym cytatem:
The only good bug is a dead bug! Would you like to know more?

Simbax napisał/a:
do dzisiaj pamiętam jak bałem się mrówek i nie mogłem przejść drugiej misji na tropice bez kodów

No tak, CoLoBoT też za młodu zaoferował mi podobną magię. Najbardziej się bałem Insektów oraz krwi astronauty. W 2003-4, nie mając swojego komputera, grałem u siostry ciotecznej. Pamiętam, jak pytałem się jej: "...czy mogę przejść tę misję? Bo tutaj są Mrówki..." :mrgreen: (była to konkretnie misja "Wulkania 4 - Technologiczny skarb"). Naprawdę, głupie to, ale w istocie bałem się grać przy kimkolwiek w gry, w których istnieją jakiekolwiek przejawy przemocy :-> ...

Przy temacie: Tajemnice muszą być. To oczywiste. Uniwersum "Alien" uzyskało taką sławę właśnie dzięki tajemnicom i niedopowiedzeniom.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Madman07


Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 20-06-2012, 13:22   

Mnie uraczyła możliwość programowania robotów i same roboty :)
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 20-06-2012, 19:45   

Każdy znalazł coś ciekawego, co przykuło jego uwagę.

Macie rację. Należy stworzyć coś w miarę prostego, nieskomplikowanego, a zarazem tajemniczego. Nadmiar terminów i wyjaśnień zniechęciłby zapewnie do dalszej rozgrywki, ograniczając naszą wyobraźnię i domysły. To bardzo trafna uwaga. Jednak należy pokierować tak akcją by nie było nudno... aby stworzyć pierwsze nowe misje należy oprzeć o coś naszą fabułę. Trzeba coś rozsądnie wybrać i próbować oprzeć na tym szkielecie całą fabułę.
_________________

 
     
GXD
Gość


Wysłany: 20-06-2012, 20:30   

Moja propozycja fabuły.
Na jakiejś planecie zostają wykryte nieznane roboty.
Okazuje się że roboty te należały do innej prawdopodobnie nie istniejącej już cywilizacji. Z postępem gry podróżujemy po innych planetach na których była ta cywilizacja dzięki czarnym skrzynkom pozostawionych przez tą cywilizacje. Powoli poznajemy nowe technologie dzięki badaniu znalezionych obcych robotów. Roboty te były by nam często potrzebne do wykonania misji a z czasem moglibyśmy już je budować.
Początek chyba dobry bo prosty i z zachowaniem klimatu colobota.
Tylko trzeba by stworzyć nowe roboty obcej cywilizacji.
można by wprowadzić np.

-robota latającego dzięki skrzydłom owadzim co dawało by mu możliwość wyższego lotu i mógł by on latać bez przerwy nie miał by on ograniczenia tak jak zwykłe pojazdy latające.

-nowe insekty które wysysały by z robotów energię
 
     
Madman07


Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 20-06-2012, 21:13   

Pomysłów na fabułę jest wiele. Np to nie musiały by być owady, lecz cywilizacja techniczna, zniszczona np poprzez nanoroboty, tudzież replikatory które zbudowała (tu nawiązuje do gwiezdnych wrót). Replikatory przyswajają każdą nową techologię i nigdy nie popełniają 2 razy tych samych błędów. To było by niezłe wyzwanie dla gracza. Przeciwnik, którego nie pokonamy siłą ognia a coraz to bardziej zaskakującą taktyką.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 20-06-2012, 21:44   

Abadon napisał/a:
Macie rację. Należy stworzyć coś w miarę prostego, nieskomplikowanego, a zarazem tajemniczego.
OT: Przypomina mi się gra w pudełeczko :D
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 01-07-2012, 13:26   

Ktoś tu wspomniał o pozostawieniu bez wytłumaczenia tego, dlaczego wrogowie wyglądają jak powiększone ziemskie owady. Może byłyby to uszkodzone "sondy von Neumanna" wysłane z Nowej Ziemii? :-) Dodać im tylko jakiś organiczny statek kosmiczny do latania między planetami.
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 22
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 10-07-2012, 12:51   

Nie podobaja mi sie te wasze organizacje X itp. lecz to moja opinia. Stworzyc mozna jakas 2 osoba, albo gadajacego robota jak mowilem, do ktorego sie przywiazujemy.
Latamy po planetach, i niszczymy obcych.
Dlaczego niszczymy obcych?
Dlaczego latamy po planetach?

O plot twist (?)

The end.
Historyjki mozna ukladac, ale bardziej jak gry Valve. Cos sie dzieje, ty na ten temat musisz cos zrobic. Nie wiesz dlaczego sa zli, jak dlugo byli zli, i co tak naprawde planuja, ale to robisz. Tak, ciekawie by bylo miec rozne zakonczenia, i jakies pelne akcji misje, ale nie rozbudowujmy tego wszechswiata colobota za bardzo. Ludzi coraz prostsi sa, i mniej wylapuja. Wola byc powiedzone, ta osobe lubisz, a tej nie, i tyle.

Na razie ten temat to gora fajnych pomyslow, ale nawalonych na siebie, i ciezko wybierac. Ktos powinien zostac wybrany do organizacji tej fabuly, ktora wybiera fajne pomysly, i wklada je gdzies. Te pomysly pozniej ocenia reszta teamu od fabuly, i te pomysly sie zlepia razem w ejdna wielka fabule. Mialem tak w jednym innym projekcie organizowane, i nei bylo zle. Projekt jednak padl przez kiepska organizacje organizatora : P Wiec no, trzymajmy sie do kupy : )
 
 
     
Madman07


Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 10-07-2012, 13:08   

A najciekawszą opcją wg mnie (która pewnie najdłużej przyciągnie graczy) to rozgrywki multiplayer z wyznaczonymi celami. Walki robotów itp.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012